top of page

5 tipů, o čem (nejen) teď psát

Spousta z nás má teď míň práce, a tak je ideální čas začít psát články. Nevíte o čem? Přináším vám pár tipů a věřím, že si z nich vyberete.



1) Vzdělávejte své fanoušky


Jste experti ve svém oboru, tak se to nebojte ukázat. Zamyslete se, jaká informace z vašeho oboru by mohla být pro ostatní hodnotná. Vaše zákazníky znáte nejlépe vy samotní a tak víte, jaké mají potřeby a co je trápí, když využívají vaše služby.


Nebojte se, že o část z nich přijdete, když pustíte trochu ze svého know-how. Naopak tím zvýšíte důvěru ve vaši značku a ta v budoucnu napomůže ve využití vašich služeb či produktů.


Např.:

  • Rady z vašeho oboru zacílené na potřeby vašich zákazníků

  • Vysvětlete podstatu vašeho oboru

  • Vytvořte postup pro začátečníky

  • Vyvraťte mýty o vašem oboru

  • Popište nejčastější chyby a jak se jim vyvarovat

  • Vytvořte seznam či checklist pro nějaký rutinní postup

  • Upozorněte na novinku ve vašem oboru


2) Pište případové studie


Určitě už jste pomohli řadě zákazníkům. Napište případovou studii a podělte se o tom s vašimi fanoušky. Díky tomu představíte vaše zkušenosti a že dokážete svým zákazníkům skutečně pomoci.


V případovce popište projekt od začátku do konce a ukažte hlavně fakta. S jakým problémem a jak jste klientovi pomohli, kolik hodin či peněz jste mu ušetřili, jaký výsledek to klientovi přineslo. Zasaďte to do příběhu a nezapomeňte na reálná čísla. Na podrobný návod, jak napsat případovou studii, mrkněte zde.



3) Představte vaše produkty a služby


Na webu už určitě vaše produkty a služby popsané máte, zkuste to ale v článku trochu jinou formou. Zkuste se zamyslet, na jaké všechny otázky by se mohli vaši zákazníci zeptat a nabídněte v článku na ně odpovědi. Možná že takový obsáhlý článek přesvědčí o vašich kvalitách čtenáře více než informace na webu jako takovém. Pokud bude článek obsahovat opravdu kvalitní informace, mohl by také vyjíždět na zajímavých pozicích ve vyhledávání.


4) Dejte vědět, jak pomáháte svým zákazníkům


Popište, kdo je váš typický klient a s jakými problémy se na vás obrací. Samozřejmě nezapomeňte vypíchnout, jak takovým zákazníkům pomáháte, jak dlouho celý proces trvá, zda jim pomáháte jednou nebo opakovaně. Pokud mají vaše služby nějakou posloupnost, popište ji.


Pokud se u vás teď něco změnilo v rámci koronavirové krize, sepište to a dejte to vědět svým zákazníkům. Pokud jim to v této nelehké situaci v něčem pomůže, budou za takové informace určitě rádi.


5) Sepište váš příběh


Kdo jste, jaké máte zkušenosti, proč a jak jste začali dělat to, co teď děláte, co vás na tom baví nebo naopak nebaví. Jaké hodnoty jsou pro vás a vaši značku důležité. V čem jste jiní než konkurence a proč. Jak vznikl název vaší značky. Představte lidi, kteří stojí za vaší značkou…


------


Ať už si vyberete jakékoliv téma, nezapomeňte na dvě zásadní věci:

  • vymyslete chytlavý název (např. 5 tipů na…)

  • pro zaujetí na soc. sítích vyberte zajímavou fotku (určitě ne v roušce, ta v této době zapadne)


Kdyby potřeboval někdo pomoct, jsem tu pro vás.


------




bottom of page