Ing. Veronika Honsová

Přípotoční 340, 250 65 Bašť

IČ: 01283553

Nejsem plátce DPH.

 

© 2020 by Veronika Honsová

3 kroky, jak vybrat správnou sociální síť pro váš byznys

V ČR má byznysový potenciál těchto 5 sítí - Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter a Youtube. Publikovat ale kvalitní obsah na všech je strašně časově (a i psychicky) náročné. Jak si tedy vybrat tu správnou síť pro vaše podnikání?


Najděte si takovou síť, která vám bude dávat smysl. Kde jsou vaši zákazníci a na kterou budete mít čas a odvahu. Jen tak bude vaše komunikace efektivní.


Položte si tyto základní otázky:


1) Jaký je váš cíl?

  • Pokud chcete oslovit nové zákazníky, točte videa na Youtube, publikujte odborný obsah na Linkedinu a nebo si zaplaťte reklamu na Facebooku a Instagramu.

  • Pokud chcete prohlubovat vztah s vašimi stávajícími zákazníky, věnujte se Facebooku a Instagramu. V B2B sféře také Linkedinu.

  • Pokud se chcete dostat do médií, vyjadřujte se k aktuálním tématům na Twitteru.


2) Na jaký obsah máte odvahu?

  • Chcete své fanoušky vzdělávat, informovat co je nového a nevadí vám alespoň sem tam ukázat, že jste taky člověk? Pak je pro vás ten pravý Facebook.

  • Chcete ukázat, že jste odborník ve své profesi na slovo vzaté? Pak běžte na Linkedin.

  • Baví vás fotit a točit videa? Svět Instagramu na vás už čeká, pokud k tomu máte i co říct, přidejte k němu i Facebook.

  • Chráníte si maximálně své soukromí? Pak jsou pro vás reálné jen Twitter a Linkedin.

  • Bojíte se točit videa? To vás zklamu, ty jsou žádané všude, kromě Twitteru. Dá se to ale zvládnout i bez nich.

  • Nejste vůbec kreativní co se fotek a videí týče? Pak se vyhněte Instagramu.


3) Kolik tomu chcete věnovat času?

  • Nejnáročnější je asi Twitter, abyste byli vidět, musíte komentovat každý "prd". Na druhou stranu stačí jen krátký text a je to.

  • Točení videí na Youtube taky zabere dost času (scénář, natáčení, střih, postprodukce...).

  • Na Linkedinu nestačí jen sem tam něco vypublikovat, je potřeba, abyste také komentovali příspěvky ostatním. A když se strhne diskuze pod vaším postem, tak vám nějaký čas zabere se ke všemu vyjádřit.

  • Instagram vyžaduje časté vizuální příspěvky, nejlépe do feedu i do stories, což také obnáší značnou časovou investici.

  • Nejjednodušší je asi Facebook, příspěvky si můžete naplánovat na celý týden dopředu a pak už jen hlídat, co vám kdo okomentoval. Ale zase má Facebook nejmenší organický dosah.


Ať už si vyberete jakoukoliv síť, je potřeba počítat s tím, že vám její správa nějaký čas zabere. Zvlášť ze začátku, než si zajedete svůj systém a zjistíte, na co vaši fanoušci reagují. Doporučuji si nejdřív osahat jednu síť, časem přidat další.


A pokud vás sociální sítě nebaví, jen je vám líto nevyužít jejich potenciálu, vždycky můžete tuto práci nechat na nějakém odborníkovi. Může vám pomoct se strategií a vymýšlením příspěvků nebo s celou správou profilu. Kdyžtak se ozvěte, ráda pomůžu ;-)


------------


Autorkou článku je Content Queen Veronika Honsová, která se věnuje obsahovému marketingu a tvorbě strategií na soc. sítích. Zjistěte o mně více.