V ČR má byznysový potenciál těchto 5 sítí - Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter a Youtube. Publikovat ale kvalitní obsah na všech je strašně časově (a i psychicky) náročné. Jak si tedy vybrat tu správnou síť pro vaše podnikání?
Najděte si takovou síť, která vám bude dávat smysl. Kde jsou vaši zákazníci a na kterou budete mít čas a odvahu. Jen tak bude vaše komunikace efektivní.
Položte si tyto základní otázky:
1) Jaký je váš cíl?
Pokud chcete oslovit nové zákazníky, točte videa na Youtube, publikujte odborný obsah na Linkedinu a nebo si zaplaťte reklamu na Facebooku a Instagramu.
Pokud chcete prohlubovat vztah s vašimi stávajícími zákazníky, věnujte se Facebooku a Instagramu. V B2B sféře také Linkedinu.
Pokud se chcete dostat do médií, vyjadřujte se k aktuálním tématům na Twitteru.
2) Na jaký obsah máte odvahu?
Chcete své fanoušky vzdělávat, informovat co je nového a nevadí vám alespoň sem tam ukázat, že jste taky člověk? Pak je pro vás ten pravý Facebook.
Chcete ukázat, že jste odborník ve své profesi na slovo vzaté? Pak běžte na Linkedin.
Baví vás fotit a točit videa? Svět Instagramu na vás už čeká, pokud k tomu máte i co říct, přidejte k němu i Facebook.
Chráníte si maximálně své soukromí? Pak jsou pro vás reálné jen Twitter a Linkedin.
Bojíte se točit videa? To vás zklamu, ty jsou žádané všude, kromě Twitteru. Dá se to ale zvládnout i bez nich.
Nejste vůbec kreativní co se fotek a videí týče? Pak se vyhněte Instagramu.
3) Kolik tomu chcete věnovat času?
Nejnáročnější je asi Twitter, abyste byli vidět, musíte komentovat každý "prd". Na druhou stranu stačí jen krátký text a je to.
Točení videí na Youtube taky zabere dost času (scénář, natáčení, střih, postprodukce...).
Na Linkedinu nestačí jen sem tam něco vypublikovat, je potřeba, abyste také komentovali příspěvky ostatním. A když se strhne diskuze pod vaším postem, tak vám nějaký čas zabere se ke všemu vyjádřit.
Instagram vyžaduje časté vizuální příspěvky, nejlépe do feedu i do stories, což také obnáší značnou časovou investici.
Nejjednodušší je asi Facebook, příspěvky si můžete naplánovat na celý týden dopředu a pak už jen hlídat, co vám kdo okomentoval. Ale zase má Facebook nejmenší organický dosah.
Ať už si vyberete jakoukoliv síť, je potřeba počítat s tím, že vám její správa nějaký čas zabere. Zvlášť ze začátku, než si zajedete svůj systém a zjistíte, na co vaši fanoušci reagují. Doporučuji si nejdřív osahat jednu síť, časem přidat další.
A pokud vás sociální sítě nebaví, jen je vám líto nevyužít jejich potenciálu, vždycky můžete tuto práci nechat na nějakém odborníkovi. Může vám pomoct se strategií a vymýšlením příspěvků nebo s celou správou profilu. Kdyžtak se ozvěte, ráda pomůžu ;-)
------------
Autorkou článku je Content Queen Veronika Honsová, která se věnuje obsahovému marketingu a tvorbě strategií na soc. sítích. Zjistěte o mně více.

Comentarios