Vteřiny, které rozhodují o vašem byznysu

Kolik vteřin jsou ochotní věnovat návštěvníci vašeho webu, aby se rozhodli, zda na něm chtějí zůstat a zjišťovat více informací, případně vás kontaktovali?


První dojem - 0,5 vteřiny


Po načtení webové stránky, na kterou jsme se proklikli např. z reklamy nebo z vyhledávání, se potřebujeme nejprve ujistit, že jsme přišli na věrohodnou stránku. Bleskurychlé rozhlédnutí, které trvá cca 0,5 vteřiny, spočívá ve zkontrolování toho, co je pro web typické. Na klasické firemní stránce je to logo, meníčko a nějaký úvodní obrázek s textem (nebo video). U e-shopu navíc košík vpravo nahoře. Víc toho za půlvteřinu nestihneme.


Rozhlédnutí po úvodní obrazovce - 3 vteřiny


Další 3 vteřiny věnujeme tomu, jaké informace nám úvodní obrazovka předává, aniž bychom někam skrolovali. To by nás mělo ujistit v tom, že jsme na správném webu. To znamená, chtěli jsme se dostat na stránku účetní firmy, měli bychom se ujistit, že skutečně na takové stránce jsme. Pokud ne, odcházíme z webu a hledáme dál.


Tři vteřiny nejsou moc. Proto je důležité, aby na úvodní obrazovce nebyl přehršel textu, ale jeden výrazný headline, který předá takovou informaci, která potvrdí, kde jsme. Tento headline by měl také návštěvníka zaujmout a rezonovat s jeho hodnotami. Doplněné o takový obrázek (video), který dodá tu správnou atmosféru.


Emoce, kterou vyvolá první pohled na váš web, je velmi důležitá pro následující chování na vašich stránkách. Proto by úvodní headline měl tvořit odborník (copywriter) na základě analýzy vašich zákazníků a v souladu s vaší komunikační strategií.


První informace - 10 vteřin


Další krok po úvodním rozhlédnutí je, že začneme skrolovat. Projedeme si v rychlosti stránku a naše oči spočinou na záchytných bodech - tj. obrázcích, nadpisech, ikonkách s výrazným textem. Drobným textům se v tuto chvíli nevěnujeme, pouze scanujeme stránku a zjišťujeme, co nám předává.


Po tomto proscanování bychom měli vědět:

  • Co stránky nabízejí

  • Zda nás zaujaly

  • Co bychom měli udělat

Proto jsou potřeba dvě věci. Aby byly stránky dobře strukturované a aby nadpisy obsahovaly užitečné informace. Jinak návštěvník nemá důvod na webu zůstávat. Nebudeme tedy do nadpisu dávat “Naše služby”, protože to nikomu nic neřekne, ale rovnou třeba “Zpracováváme účetnictví více než 500 klientům”. Na základě této informace si už návštěvník může vytvořit nějakou představu o velikosti firmy a také ho ujistí v tom, že má bohaté zkušenosti.


Nesmíme zapomenout také na důležitou součást každé webové stránky, a to tzv. call-to-action tlačítka (neboli CTA). Ta slouží právě k tomu, abychom jako návštěvníci věděli, co máme na webu udělat. Máme poslat poptávku, kontaktovat vás, nebo hodit zboží do košíku?


Nenechte návštěvníky přemýšlet


Jak vidíte, vteřin, které rozhodují o tom, zda návštěvník zůstane na vašem webu a zvýší tím pravděpodobnost, že nás teď nebo v budoucnu kontaktuje, je opravdu málo. Věnujte tedy čas vytvoření takové webové prezentace, která bude pro vaše návštěvníky zajímavá a hodnotná. A není to jen o homepage. Každá stránka, na kterou se návštěvník může dostat, by měla být tvořená s myšlenkou na těchto 13,5 důležitých vteřin.


A důležitá rada na závěr - tvořte web tak, aby byl jednoduchý, ať je vše jasné a návštěvníkovi odpovídal na všechny otázky. Jakmile totiž začne přemýšlet, vznikne prostor pro vytvoření špatných domněnek, které mohou pokazit dobrý dojem z vaší firmy. Proto tomu předcházejte a předávejte informace srozumitelně a jasně.

Opět doporučuji přenechat tuto činnost odborníkům, kteří nejen že mají zkušenosti, ale mají také nadhled nad vaší činností, a tak dokáží vykouzlit daleko zajímavější obsah. Potřebujete s obsahem vašeho webu pomoct? Kontaktujte mě, ráda pomůžu.


------------


Autorkou článku je Content Queen Veronika Honsová, která se věnuje obsahovému marketingu a tvorbě strategií na soc. sítích. Zjistěte o mně více.