top of page

Jak na sociální sítě

Je důležité si uvědomit, že každá sociální síť je jiná a jsou na ní jiní lidé. A hlavně - na každé síti mají fanoušci jiná očekávání, co se o vás chtějí dozvídat.


MAJÍ SOCIÁLNÍ SÍTĚ SMYSL?

Samozřejmě že ano, pokud se používají správně. Posilují vaši značku, dodávají jí důvěru a rozšiřují povědomí o vás. Jsou jednou ze vstupních bran na váš web. Můžete je využít k posilování brandu, vytváření komunity a samozřejmě na komunikaci s vašimi zákazníky.


KTEROU SOCIÁLNÍ SÍŤ VYBRAT?

Není potřeba být na všech. Buďte jen tam, kde je vaše cílovka. A také na takové síti, na kterou máte odvahu a čas. Pokud budete na Instagram dávat suché návody, jak si naspořit na důchod, nikoho tím neoslovíte. Na LinkedInu zase nikoho neokouzlíte tím, že si dáváte s klientem kafe.


Ve stručnosti, co by na jednotlivých sociálních sítích mělo být za obsah:

- Facebook - kombinace zábavy a vzdělání

- Instagram - hlavně zábava, vhodné pro kreativní lidi s fyzickým produktem (fotky, videa, stories)

- LinkedIn - kdo jste, vaše názory, know-how

- Twitter - reakce na akutální dění

- Youtube - cokoliv, jde jen o to, aby to mělo dobrou formu

JAKÝ OBSAH PUBLIKOVAT?

Pro každou síť je potřeba volit trochu jiný obsah, avšak některá pravidla jsou platná pro všechny. Nejdůležitější je vaše autenticita, abyste byli pro vaše fanoušky uvěřitelní. Nehrajte si na něco, co nejste. Také pište tak, aby vám lidé rozuměli. Aby pochopili, co děláte, jak to děláte a proč. A jaké hodnoty se jim snažíte předat.


Obsah přizpůsobte vybrané sociální síti. Nebuďte jednotvární, témata střídejte, ale přitom buďte konzistentní. Doporučuji vytvořit si nejdřív obsahovou strategii, ve které si vydefinujete vaši značku, abyste komunikovali koncepčně, a vyberete takové kanály, které pro vás budou efektivní.


ZAPOJTE FANOUŠKY

Vyzývejte vaše fanoušky k aktivitě a reakci na váš post. Čím víc lajků, komentářů a sdílení získáte, tím víc se vaše příspěvky budou zobrazovat. Podle tohoto algoritmu (tzv. engagement rate) se řídí již většina sociálních sítí.


VŽDY REAGUJTE

Na každý komentář reagujte, minimálně lajkem nebo poděkováním. Odměňte vynaloženou energii na komentář pro vás. A to platí i pro negativní komentáře, které dřív nebo později přijdou. Nenechte se jimi rozhodit, odpovězte neutrálně, ukažte, že jste nad věcí. Na soukromou zprávu odpovězte co nejdříve.


SLEDUJTE STATISTIKY

Využijte statistiky, které sociální sítě nabízí a poučte se z nich. Zjistěte, který druh příspěvků vaše fanoušky zajímá a kdy je aktivní a tomu přizpůsobte váš obsah.


TRPĚLIVOST JE NA MÍSTĚ

Sociální sítě nejsou primárně prodejním kanálem, i když tyto funkce na nich postupně přibývají. Při budování své značky buďte trpěliví a vytrvalí. Příspěvky přidávejte pravidelně, nenechte se odradit počátečním neúspěchem. Trpělivost růže přináší a vaše značka díky správnému obsahu zaručeně jen pokvete :-)


POTŘEBUJETE NASMĚROVAT?

Pokud si nejste jistí, která sociální síť je pro vás ta pravá, ráda vám s tím pomůžu. A to buď formou workshopu, které pravidelně pořádám, nebo osobně. V obou případech mě kontaktujte.


Termín nejbližšího workshopu zjistíte zde.





bottom of page